Magasinet HØRNU #1, 2019: "God lyd i telefonen"

I Magasinet HØRNU # 1 2019 fortæller audiologopæd Christina Hansen fra Tonax om de udfordringer med telefoni, som mennesker med hørenedsættelse ofte oplever. Og hun giver et konkret bud på 5 gode løsninger til telefoni i hverdagen. 

"Gennem mit arbejde som hørekonsulent, har jeg igen og igen mødt mennesker,der på den ene eller anden måde har haft besvær med at høre, hvad der bliver sagt i telefonen...Valget af telefonløsning kan afhænge af alder og livssituation..."

Læs hele artiklen her!

 

Magasinet HØRNU # 4, 2018 "Kan du følge med i samtalen?"

For mange er det svært at følge med i samtaler - ikke mindst i weekender, ferier og højtider, når hele familien er samlet.
Audiologopæd Christina Hansen fra Tonax kommer med gode råd til, hvordan man skaber de bedste rammer for at mennesker med hørenedsættelse kan være med i samtalen.

Hun kommer også med forslag til en række høretekniske produkter, som kan forbedre situationen og hørelsen fx omkring middagsbordet. 

Læs artiklen her

"Stor spiller i et lille marked: Tonax er ekspert i god lyd"

"Med 12 ansatte er virksomheden Tonax en af de store spillere på markedet for forhandlere af lydforbedrende produkter...Virksomhedens størrelse er ifølge ejeren et resultat af organisk vækst, der igen er et resultat af gode beslutninger og dygtige medarbejdere."

Fra artikel skrevet om Tonax af journalist Claus Skovholm, Horsens Folkeblad.
Publiceret 6. januar 2019. Læs artiklen her

Arbejdsliv Gitte Ravn

Høreteknik fastholder Gitte på arbejdsmarkedet

Gitte glæder sig hver dag over sit gode job som erhvervsrådgiver i Jyske Bank. Hun har et stort høretab og bruger aktivt høreteknik til vigtige kommunikationssituationer på jobbet. Gitte har fået hjælp af Jacob fra Tonax til at finde den helt rigtige løsning:

"Der er altså nogle derude, der er virkelig bekymret for at miste deres arbejde. De ringer og siger "Gør noget", Jacob, ellers mister jeg mit arbejde’  fortæller Jacob til HØR NU's journalist

Og Gitte understreger, at den personlige relation er afgørende: ”Det er jo skønt, at Jacob ind i mellem følger op, og skriver ”Hvordan går det?”. Og hvis der er et problem, så ved jeg, at jeg lige kan skrive til ham på mailen, og så bliver det løst,” smiler Gitte

Læs Gittes historie

Din kurv

Kurven er tom...