Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Tonax A/S
CVR. nr. 29627681
Niels Bohrs Vej 15
8660 Skanderborg
E-mail: info@tonax.dk
Telefon: 86 89 80 29
Etableret i år 2000

Betaling

I indkøbskurven vises den samlede pris for købet i danske kroner (DKK) inklusiv moms. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Tonax A/S. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Du kan betale med følgende betalingskort: Dankort, VISA/Dankort og MasterCard. Vi tager ikke gebyr for betaling med betalingskort.

Når du har afgivet din bestilling, modtager du en ordrebekræftelse på e-mail. Ordrebekræftelsen indeholder en oversigt over de bestilte varer, dit ordrenummer, dit navn og adresse, betalingsmetode mv.

Levering

Vi sender vores pakker med GLS. Porto og leveringsomkostninger fremgår af din indkøbskurv. Du kan vælge mellem følgende leveringsmuligheder:

  • Leveret uden omdeling 47,50 kr. (inkl. moms): GLS udleverer pakken til dit lokale GLS udleveringssted. Du vil modtage en sms eller en e-mail fra GLS, når pakken ankommer.
  • Leveret med omdeling 61,25 kr. (inkl. moms): Levering med GLS til din bopæl. Normal pakkepost til din valgte leveringsadresse.
  • Afhent selv 0 kr.: Få dine varer udleveret på vores kontor mandag til torsdag: 08.00-16.00  og fredag: 08.00-14.00. Ved afhentning af bestilte varer, venligst kontakt Tonax A/S via e-mail: info@tonax.dk eller på telefon 86 89 80 29.

Vi leverer fragtfrit i hele Danmark ved køb over 800 kr. (inkl. moms).

Vi leverer inden for 2-4 hverdage.

Vi tager forbehold for tekniske driftsfejl, trykfejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte varer, udgåede varer samt leveringssvigt.

Fortydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a)    har modtaget din vare
b)    får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c)    får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte via e-mail info@tonax.dk eller på telefon 86 89 80 29. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Udvidet returret i julen

Varer indkøbt som julegaver i løbet af november og december byttes indtil 31. januar året efter.

Bemærk: Fortrydelseretten gælder ikke ved produkter, der fremstilles på bestilling, fx diverse akustikprodukter samt Catch Box. Kontakt os for mere info om handelsbetingelser for denne type produkter.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og at emballagen er intakt. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du fortryder dit køb refunderer vi varens pris inden for 14 fra den dato, hvor vi modtager meddelelse om din beslutning om at du fortryder dit køb.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Tonax A/S, Att. Webshop, Niels Bohrs Vej 15, 8660 Skanderborg.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Du skal medbringe en udskrift/kopi af fakturaen.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på Tonax.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Tonax A/S
Att. Webshop

Niels Bohrs Vej 15
8660 Skanderborg

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@tonax.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt (Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, mail: kfst@kfst.dk, www.forbrug.dk).